Drukuj

Logistyka załadunku i rozładunku kontenerowca

Rozładunek kontenerowca nie należy do najłatwiejszych operacji logistycznych
Kontenerowce to olbrzymie statki, których celem jest transport towarów przechowywanych w kontenerach. Załadunek i wyładunek odbywa się w linii pionowej przy pomocy prowadnic znajdujących się na pokładzie oraz suwnic, w które wyposażone są nabrzeża. Największe statki stwarzają wiele problemów w portach ze względu na zbyt wysoką linię kontenerowca oraz jego szerokość, która determinuje konieczność wyjątkowo długiego wysięgnika. Sytuacja jednak zmienia się coraz bardziej dynamicznie w wielu portach, gdzie nowe suwnice obsłużą największe statki kontenerowe. Dotarły one m.in. do Hamburga , dzięki czemu port obsługuje teraz największe olbrzymy i śmiało konkuruje z największymi hubami przeładunkowymi na kontynencie.

Właściwości nowych suwnic

Nowe suwnice, które przeznaczone są do załadunku i wyładunku wyjątkowo wielkich kontenerowców to istne giganty. Mają 130 metrów wysokości i aż 27 metrów szerokości, co pozwala na możliwość uzyskania pracy urządzenia na rozpiętości dwudziestu metrów. To imponujące gabaryty, które pozwalają na pracę z największymi na świecie kontenerowcami. Wysięgnik urządzeń liczy 74 metry, co pozwala na podnoszenie ładunków na wysokość 51,50 metrów powyżej linii nabrzeża oraz na załadunek na odległość 48 metrów licząc od linii burty. Dzięki tak imponującym możliwościom, nowe suwnice obsłużą największe statki kontenerowe, które umożliwiają ustawienie dziewiętnastu rzędów kontenerów na swoim pokładzie.

Co oznacza to dla portu?

Obecność nowych suwnic to bez wątpienia inwestycja, która znacznie zwiększyła prestiż portu, otworzyła nowe możliwości i stworzyła warunki konkurencyjne dla najbardziej prestiżowych ośrodków przemysłowych Europy. Dla portu oznacza to znacznie zwiększone możliwości przeładunkowe oraz możliwość osiągnięcia wysokiego wyniku na liście największych terminali przeładunkowych w Europie. Nowe suwnice umożliwiają zwiększenie prac w porcie do stopnia 3 mln kontenerów 20 stopowych rocznie. To imponujący wynik, który czyni hub przeładunkowy w pełni nowoczesnym i prestiżowym miejscem.

O tym temacie wspominaliśmy na naszym Facebooku. Chcecie dowiedzieć się więcej o transporcie statkami kontenerowymi? Zapraszamy na naszą stronę!